Logo

Keman

Bu yazı 1071 kez okundu.
← Geri

Keman; ilk olarak 16. yüzyılda Kuzey İtalya’da ortaya çıkmıştır. Dört telli yaylı bir çalgıdır. Viyola ve viyolonselin de bulunduğu violin ailesinin en küçük ve en yüksek tondan çalan üyesidir. Kemanda perde yoktur. Nota yerleri pesten tize doğru olacak şekildedir. Başlangıç süreçlerini atlatan bir örgencinin disiplinli çalışmasıyla kısa sürede dinleyenlere ve kendine yüksek hazlar yaşatabileceği, duygularının anlatırken rahat bir şekilde kullanabileceği ve en önemlisi yaşam kalitesini bir adım ileri taşıyabileceği, zarafetiyle enstrümanı çalan kişinin öz güvenini destekleyici özellikleri vardır. Keman kurslarımızı özel ders şeklinde birebir veriyoruz. Özel derslerimiz ise haftada 1 gün 1 saat olmak üzere ayda 4 saat sürüyor. 

Viola ve violenselin de aralarında bulunduğu violin ailesinin üyesi olan Keman, muhteşem bir ses rengi ve zengin bir anlatım gücüne sahiptir. Keman Eğitimi küçük yaşlardan itibaren her yaş grubu için ciddi ve sabırlı bir çalışma gerektirir. Alanındauzman keman eğitmeni eşliğinde kişiye özel birebir ders olarak verilen keman dersleri, en çok rağbet gören enstrüman derslerinden biridir.

Keman Eğitimine küçük yaşlarda başlamanın büyük önemi vardır. Bazı eğitimciler her bireye çocukken okuma yazma öğretildiği gibi müziğin de öğretilmesi gerektiğini vurgulamışlardır. Bunun gerçekleşmesindeki en önemli etkenin çocuk yaşlarda eğitimine başlamak olduğunu belirtmişlerdir. Öyleyse “keman öğrenmeye/çalmaya olabildiğince erken yaşlarda başlanmalıdır” diyebiliriz. Yaylı çalgı çalan öğrencilerde başlangıçta sıklıkla karşılaşılan sorunlardan biri, entonasyondur. Çalıcının keman çalmak için gerekli fiziki yapıya ve yeteneğe sahip olmasına karşın sesleri doğru çalmama olasılığı vardır. Örneğin kemanda dört tel olmasına karşın yarım aralıklardan oluşan 53 farklı ses çalma olanağı vardır. Öğrencilerin keman çalarken tutuşlarını bozdukları taktirde, seslerin çoğunun bozulacağı kesindir. Örneğin birinci parmak yarım ses pesleştirildiğinde (kalınlaştırıldığında), diğer parmaklar da çalarken, hafifçe doğal olmayan bir pozisyon oluşacağından seslerin hepsi pesleşir. Bunun için hangi pozisyonda isek, onu korumak, yani sol elimizin tutuşunu bozmamamız gerekmektedir. Bütün bunlar entonasyonu sağlayacak öğelerdir. Ses temizliğinin sağlanması, parmaklarımızın durumunu görsel olarak inceleyerek de yapılabilir. Öğrenci, kemanı yavaş tempoda çalarak ve tuşeye bakarak notanın yerini belirleyip öğrenebilir. 

EĞİTMENİMİZ

Anıl Donat

Eskişehir doğumlu olup, 1998 – 2002 Dokuz Eylül Üniversitesi Müzik Öğretmenliği bölümünden mezun olmuştur. Öğrenim sırasında piyano ve gitar dalında Türkiye’nin önde gelen eğitmenlerinden ders ve teknik eğitimler almıştır. Memduh ÖZDEMİR ile Armoni ve Korrepetisyon çalışmaları, Sermin BİLEN ile Orff yöntem ve teknik çalışmaları yapmıştır.Kırşehir Çoksesli Çocuk Korosu Yardımcı şefliği ve piyanistliğine kurulumundan itibaren 3 yıl devam etmiştir. Aynı koro ile 16. ve 17. Türkiye Polifonik Korolar şenliğine katılmıştır.Şuan da Gazi Mustafa Kemal Anadolu Lisesi’nde Müzik Öğretmenliği yapmakta olup son 4 yıldır merkezimizde görev yapmaktadır.






Yükleniyor...

İşleminiz gerçekleştiriliyor...